Saturday, August 7, 2010

.shopping.eat.pizza hut.secret recipe.masjid jamek.sogo.




6th August 2010
Friday

erm bce jgn xbce.aku nak update blog ngan epynye nie sementara menunggu my ex-rumate dtg menidurkan diri dcnie apabila rumateku telah memulangkan dirinye ke rumah pda weekend.wa !.sedihnye kne tinggal.
so,aku nak start update blog ngan bismillah.bce sume yer.bce bismillah tue kan baek.
...................................................


ahaks.before turun kene minum susu dulu.bru bley jalan
dan of course gambar da siap pkai sume

amin.
punye la aku bgun awl2 pg jumaat tue sbab nak jumpe syaimaa,han ngan enna kt l sentral.so,mandi2,pkai bju and then aku blah dlm kul 12.agak2 dlm kepala otak aku nie bley r smpai dalam kul 12.30 kt kl sentral.then,aku ngan ayu plus muka innocent turun la dr tingkat 4 hostel zc nie sampai dpan gate.yes.lepas.tuk budak uia anda akan faham apa yg saya ckp an.klu yg bukan budak uia tue buat2 la cm korang paham.kepada han.yeap,u know me.i dun want to be a hypocryte.wee~so,aku tunggu la teksi sbb xsuke naek bus yg penuh and lambat and sesak.siyesli aku xtipu.biase bus around u mmg mcm tue.then,satu moment tue aku nampak harapan.wa.transport saya da dtg wlupun transport tue hanyalah kereta proton saga buatan Malaysia and mmg sah pass xkan fail layak tuk dijadikan besi buruk.but aku still respect kereta tue sbb hari2 kereta tue jgak la yg jd punca rezeki tuk driver teksi ouh !.and moment nie jgak la bus bangang yg besar sebesar gajah tue potong teksi aku menyebabkan teksi tuexjd nak pick up penumpang yg mmg dah hampir lemas ngan peluh menunggu dr td.asal la tyme nie gak bus bangang tue nak mai.menyampah betul aku.dan disebabkan tyme tue dah 12.30 and of course aku mmg sah terlewat pg meeting menyebabkan aku terpaksa naek bus yg ntah pape tue and mencapub gler bila aku sorang jer yg pkai jubah.nampak sgt yg aku sorang gak la yg plan nak tukar baju.means ade jeans kt dlam.blah la.mmg kemarahan aku cm memuncak jer tyme dlm bus tue.dah la lambat.last smpai kt kl sentral da kul 1 lbih.pg masjid jamek ngan aina.then jumpe han ngan emma kt masjid jamek.before emma dtg aku,enna ngan han shopping sakan dlm masjid jamek membeli kain dan baju raya.fulamak seyes cantik and murah.


ok.gambar nie diambil slpas aku terover eksited nak try baju bru
and u know what
tyme tue da kul 12.30 mlam
ngan xmndi lg
dahsyat

and beratus gak r duit aku melayang and tersumbang kt ekonomi masjid jamek ouh
ok la kan.at least dorang bley idup ngan hasil belian aku.ceyh bajet cm la slama nie dorang x idup klu aku x bli pown.syal btol.nie yg rse cm nak pg lg nie.haha.then dlm kul 5lbey ktorg da bergerak ke sogo untuk bershopping kt sne plak.and u know what ade membersale.siyesli mmg rugi klu xpg.sale plak sampai 80 percent.ya allah ase cm nak pengsan kt c2 jgak tyme tgok banner yg cm bley buat aku nak bli sume bnda.mmg xrugi jd member la.da la msok cm ala2 artis hollywood you.siap ade red carpet g2.kne tunjuk card dkat guard tue lg.aww.^_^


i love sogo
tyme ko wt sale jer la
peace:|

so,dalam kul 10.00 mlam ktorg bertolak blik ambik lrt masjid jamek ker bangsar before cancel kn trip tuk tgok midnight movie kt mid sbb tkut nak blik kul 2pg.haha~trok an?sape kisah.tyme aku.
so,dalam lrt tue mmg cm nak tertido la.dgn aircond nyer.best siot.sampai kt station bangsar aku ase cm bengang jer asal station nie cntik sgt klu nak banding ngan station u.menyampah taw.then,kne tunggu bus tuk ker help university residence yg terletak dkat ngan jalan nak g duta aku ase la.haha.lupe nak ambik gmbar residence tue.sorie readers.



tyme tunggu bus ngan muka penat gler xyah nak cakap
enna ngan beg shopping ngah marah han yg cm budak kecik terencat akal
ngah menjerit dalam lrt "mommy,i want to pee"
buahaha~

sampai kene jalan sket meredah highway utara selatan [ok terover]
tuk sampai ke residence tue.tolong la dpan mata aku mmg nampak katil da tp still sempat capture a few moments together.



so pg esok ktorg bangun awal.kul11pg.buahaha.biase la.kami mmg begitu.then,mandi,siap trus pg breakfast kt pizza plus secret recipe before naek bus pg lrt bangsar.aku ngan han ambik line kelana jaya while enna n emma ambik line pg kl sentral.


before turun dr tingkat 12 kene la capture dulu gmbar bilik yg jd tempat ktorg tido.nie la bilik enna.kawan aku.sangat suka bilik die sbb ade aircord ngan bilik air sendiri.tbe2 aku terfikir knape la hostel zc kt uia ouh xde aircond ngan bilik air sndri.seyes menyampah !


chocolate indulgence n butterscotch
i can say wow
antara misi gemokkan diri.makan cake tuk breakfast

 

ambik 2 sets and yg tue lebih sbb da xlarat nak mkan.and tyme ktorg mkan xsah klu xde actions yg bley gak r menyebabkan customers laen kt pizza hut rse menyampah and berda dalam nak-muntah-hijau mode.msti dorang ngah pikir students u mne la yg act cm xpenah jejak ibu jari kaki kt pizza hut neyh.haha.nak taw betape nakalnye kami sampai ade akak kt pizza hut tue dtg ckap kt ktorg "i'm sorry miss but you're not allowed to bring other foods here"..wtf ?
rse cm nak ckap blik jer "i bli your pizza jugak la"
lantak aku la aku nak makan ape pown.sebok jer.


ok.aku still ngah figure out nape dua2 gambar nie blur.still xdpat dr smalam.nape ?


tue gambar aku ala2 kne captured ngan mamarazzi emma
and xtaw reason ape phone aku kne msok skali.aww


jum kter wt cter han sbgai suami yg mlas nak layan isteri ngan anak yg mmg xpenah taw ape tue mode silent.anak nak suap pizza xnak.isteri nak ambik gambar pown xmaw.terok btol suami han nie.


isteri emma cm da dlm mode putus asa menyebabkan die hanya melukut di tepi gantang
selepas dibuang oleh suami sndri.cian kne duk kt corner pizza hut jer.


then,ttbe perasaan suami han nmpak sayu sbb tgok bini kesayangan duk tpi corner jer pdahal umah punye la banglo atas bukit der.tros cakap "meh syg i ambik gmbar ngan u"
[bluerk ayat jiwang cmnie mne ktorg penah pkai]
so.ambik la gambar ngan isteri emma.tgok senyum sampai ke telinga.


erm betapa penyayang nyer dorang nie smpai ambik gambar pown maen suap2 tue.
podaa.xsesuai untuk tontonan umum yer !


anak enna yg cm da xley than tgik mak bapak yg cm xcukup umur melebihi adik aku yg umur 5 tahun.teros buat mkan x angkat muka sbb xthan malu and tgok muka customers pizza hut cm nak muntah hijau jer ! mak bapak sape la nie ?
photographer tnye agak2 chicken soup tue ade lg x ?


dan terus mencoverkan diri maen phone yg tersangat canggih tue !


and last but not least kene la ambik gambar happy family.btol x ?
nie tyme tgah tnggu bus after breakfast tuk ker station bangsar
wa ! saat perpisahan smakin hampir .

[wlupun muka aku buruk kt dlm gmbar nie tp sbb xde org yg nak ambik kesah aku letak gak gambar nie]

................................................

ya allah hanya Tuhan yang tahu gler punye best xyah ckp la kuar ngan kwan2 lame yg mmg fun gler doe !cayalah ckp aku.sumpah xtipu.no wonder la Hisyam Hamzah merengek-rengek di facebook ckp boring and iye2 nak kuar ngan ktorg g.of course la fun.hehe:|
thanks to my besties
Raihan Mardhiah
Syaimaa Sanusi
Aina Diana
.i have fun.


No comments:

Post a Comment