Monday, June 13, 2011

Nora Elena : Drama Melayu yang Hebat ?

Hai guys, 
Sekarang ni sapa tak tengok Nora Elena kan ? Drama Melayu yang memang dapat banyak perhatian sejak ianya mula dipertontonkan lagi. Aku rasa drama ni memang fun gila, kalau tengok tu keje nak senyum sorang sorang wishing yang one day aku akan dapat hub macam Seth Tan yang romantik gila tu kan ? Kalau nak bandingkan fenomena Nur Kasih dengan fenomena Nora Elena aku rasa Nora Elena lagi menyerlah. Cerita ni semua orang tengok, tak kira makcik pakcik orang muda kanak kanak remaja. Haa betapa nak cakap famous nya drama ni tawwww.

Meh aku nak cite sket cemana aku boleh terjebak dengan Nora Elena. My roomate Maryam Syahirah ni haa, malam je mesti dia gelak sensorang. Since, kitaorg punya bilik ni dibahagikan mengikut compartments, memang aku taktahu la dia ni gelak pasal apa kan ? Mula mula dengar cam seram jugak. Kot kot la kawan aku ni kena rasuk sampai gelak sensorang kan ? So, aku tanya la dia apahal malam tiba je mesti dia gelak. Dia cakap aa dia tengok drama Nora Elena ni haa. So, dia cerita la sikit sikit pasal Nora Elena. Aku pun cam ee Aaron Aziz jadi Chinese, Siti Saleha jadi Malay.Since, aku ni memang KPOP addict, bagi aku mamat Korea je la yang handsome yang memang sesuai nak romantic buat mushy lovey scenes kann ?  Sumpah macam tak kena gila gandingan dia. Tapi dia promote juga, paksa paksa aku tengok drama tu. So, aku tengok aa. Lama lama aku pun jadi macam dia, gelak sensorang and start nak excited bila dengar je orang bercerita pasal Nora Elena ni haa.Tengok Aaron jadi Chinese pun aku boleh maafkan sebab aku rasa dia pandai bawa watak. Everything macam kena je tetiba kan ? Nampak Aaron handsome semua aa. Hahahaha.

Bila balik, Papa start sibuk marah marah apa tengok drama Melayu ni since Papa memang kurang kalau kita orang dua beradik tengok Malay's dramas. Katanya tade moral langsung cerita Melayu ni. Tapi Papa suka Indonesia punya sinetron sebab dia cakap bahasa dorang guna tuu bahasa asli ! My dad adalah orang yang sangat mengagumi bahasa yang kita guna. Both English and Malay. He'll buy dozens of original English and Malay novels for us. Untuk digunakan belajar cemana nak create sentences yang superb. Pelik pelik. So, time balik memang aku excited dengan makcik makcik je la sebab Mama pun jarang ada masa nak spend time on TV. Tapi Mama ada cerita ada sorang kawan dia ni, fanatik sangat dengan Aaron, sampaikan nak tengok Nora Elena kena pergi beli aerial baru untuk TV. Sebab time tu hujan, Astro tale bukak. Hahahaha. Gila aa.

So, guys, I memang sarankan lah kalau you alls nak tengok Nora Elena ni. Sebab drama ni memang cool. Rugi tak tengok. Hahahaha ;)

3 comments:

  1. takutnye ngan papa sonia...scary youuuu! hahahahha!

    ReplyDelete
  2. haha. aku suka gila cite ni nia! adik2 aku yg laki pun, pukul 7 komfem da terpacak depan tv :D

    ReplyDelete
  3. Wani : HAHAHAHA, haah Papa memang macam tu sikit. Dia cakap zaman sekarang BM dah rosak. Selalu je cakap dengan Papa yang ktorg hidup zaman lain lain bahasa memang aa lain. Aigoo :(

    Tina : Hahaha, gila ah. Adik aku kadang kadang je dia join !

    ReplyDelete