Saturday, December 17, 2011

Hello people,

One thing aku suka kalau kaki dah jejak tanah Kelantan. Aku boleh spend masa dengan Mama and Papa kalau dorang tak busy. Contohnya macam harini. Tadi after lunch semua, siap Asar dah semua, Papa decide nak bawa aku and Mama pergi makan Prosperity Burger sama sama since burger tu memang la favorite semua orang dalam family kita orang. Memang kira wajib la setahun sekali pergi McD time Prosperity Burger tu tengah on. Fulamak, excited tak excited ada la jugak aku bahan dua burgers tu. Sorry, but DIET is not a word in my dictionary. So, I totally have no problem to eat A LOT of Prosperity Burgers. Hell to the yeah.

Tengah-tengah makan tu jugak lah Mama bole terkeluar cerita pasal aku nak further study pergi UK after habis degree dekat Malaysia. Sigh. Mama Mama, kalau bab simpan rahsia memang la susah. Aku, bukan taknak cakap dengan Papa, tapi kalau Papa, selalunya dia nak tengok hasil dulu before agree dengan apa pun yang aku nak cakap.

Papa   : Betul ke Nia nak sambung pergi UK buat Maths ? Kenapa tak cakap pun dengan Papa ?
Aku     : Hmm betul. Bukan taknak cakap, Pa. Nanti Papa mesti cakap habiskan degree kat sini dulu.
             Master tu lagi tiga tahun kita cerita balik.
Papa   : Lah boleh pulak macam tu. Apa ingat Papa akan cakap 'NO' ke kalau anak dah cakap nak
             sambung study ?
Aku     : Tapi, Papa pun tadenya nak cakap 'YES' kan ?
Papa   : I'll say 'YES'. Nanti dah nak pergi sana bincang elok-elok dengan Papa. Senang kerja Papa sikit.
Aku     : Senang kerja ?
Papa   : Ye la. Papa kena la prepare jugak. Ingat nak bagi Nia pergi sorang ke ? Nanti siapa nak masak
             semua ? Nia ? Nanti tak pasal-pasal Papa dapat news rumah Nia kat UK terbakar.

And tell the world, that I have the bestest father on Earth. Terharu kau bila Papa cakap 'YES'. Siap cakap nak pergi teman aku jadi chef rasmi lagi haa. Memang la Papa aku gila sporting. Tengah gelak-gelak, ada sorang budak ni, a boy around 7 to 8 years old maybe, came to us asking for money because he was hungry. Sigh. Kesian. Dah la bisu. Nasib baik Mama faham apa dia cakap. Comel je orangnya, muka bersih. Dia cakap dia datang sini jalan kaki. Lapar dari siang tadi tak makan. Memang dia boleh reka ayat apa pun tapi rasanya kalau tengok muka, tak nampak pun dia menipu. Mama bagi 15 bucks so dia boleh beli burger untuk makan.

On the way balik, berhenti kejap kat Wakaf Che Yeh. Tade kerja. Bukan nak beli apa pun. Saja nak jalan-jalan. Siapa-siapa yang tak pernah pergi, Wakaf Che Yeh tu kira macam Rantau Panjang la dekat Kelantan. Tapi bezanya, lokasi dia dekat dengan Bandar Kota Bharu. And kalau dah tempat macam tu, ramai jugaklah orang-orang yang kurang bernasib baik jadi peminta sedekah. Sigh. Kenapa la ramai sangat orang yang susah ni ? Kesian dengan dorang. Sumpah aku tak sanggup nak tengok.

Around 1030 PM baru nak jejak rumah. Semua letih. Tapi happy je dapat spend time together. Jarang-jarang sekali boleh lah. Nak gelak sana sini macam tak ingat dunia. Nak bergurau-senda. And yang penting, to create memories.


I still find each day too short for all the thoughts I want to think, all the walks I want to take, all the books I want to read, and all the friends I want to see. - John Burroughs

No comments:

Post a Comment